Privátbankár.hu - Pénzügyekről mindenkinek
2010. március 12. péntek
Gergely
  • Főoldal
  • Voks 2010
  • Hírcentrum
  • Befektetés/deviza
  • Adó
  • Nyugdíj
  • Bank
  • Hitel
  • Biztosítás
  • Ingatlan
  • Vállalat
  • Techtud
  • Kosaras
  • Egészség
  • Privátbankár.hu regisztráció
  • Privátbankár.hu könyváruház
  • Privátbankár.hu tanácsadó
Privátbankár.hu keresés
 Privátbankáron  Google-n
Híreink
Tanácsadó
Hírlevél feliratkozás
Név:
E-mail cím:
Pénzügyi állásajánlatok
Super User Team Leader
Vodafone Operation Centre Hungary Zrt.
Főkönyvelő
Trenkwalder Kft.
Audit Senior
Hays Hungary
További állásajánlatok
Gazdasági állásajánlatok
CV Online

Óvakodj a csalóktól! A brókerbotrány tanulságai

2010. március 5. 09:05:00

Az ügyfelek mellett a brókercégeknek is komoly károkat okozott a Capital Partners - mondta el érdeklődésünkre Szűcs Örkény. A Solar Capital brókercég vezérigazgatója szerint az ügyfelek teljes vesztesége akár a 30-50 milliárd forintot is elérheti. Hol hibáztak a befektetők? Hogyan kerülhetjük el a szélhámos brókereket?

- A brókercégekkel kapcsolatban az elmúlt hetek történései miatt sokaknak a Capital Partners neve és a cég körül kirobbant botrány jut eszébe először. Pontosan mit művelt ez a cég, hogy végül a PSZÁF feljelentése nyomán a rendőrség kezébe került az ügyük?

- Évek óta nem értjük mit művel ez az álbrókercég. Rendkívül agresszív „sales technikával” és nagyon magas díjakkal dolgozott, ami már önmagában megkülönböztette a normális brókercégektől. A történetnek már ez a része is irritáló, de úgy néz ki ennél többről van szó. A híradásokban általában valami olyasmi kép rajzolódott ki, hogy a CP ügynökei direkt bukó papírokra beszélték rá az ügyfeleket és a piacon megszokott bizományosi díj többszörösét felszámolva lenullázták az ügyfélszámlákat. Csak hogy itt valami nem stimmel. Nincs értelme olyan papírokat vásárolni, amik biztosan veszítenek az értékükből még egy olyan agresszív, alulképzett hordának sem, mint ami a CP-nél volt. Az irreális díjak mellett is az az érdeke még egy álbrókernek is, hogy az ügyfele nyerjen. A piacon elvesztett pénzből nem lehet megbízási díjat levonni. Ha szét akarták „pörgetni” az ügyfelet, akkor sem állt érdekükben direkt bukó papírokat ajánlani. Itt jegyzem meg, hogy nincs tuti bukó papír, mint ahogy tuti nyerő sem. Ráadásul ezért nem helyeznek hét embert előzetes letartóztatásba.

A piacon sokan tartanak attól, hogy a részvényeket meg sem vették még a gyűjtőszámlára sem. Két dolgot biztosan nem lehetett elérni a CP-nél: a maradék készpénzt felvenni és a részvényeket transzferálni egy brókercéghez. Egyszerű rutin bármelyik brókercégnél - de nem a CP-nél! Számtalan esetben fordultak hozzánk ügyfelek segítségért, hogy megégették magukat a CP-nél, de nem tudják elhozni a maradék papírjaikat. Ha minket megbíz egy ügyfelünk, hogy transzferáljunk át papírokat egy másik brókercéghez, az a következő nap ott van. Itt viszont mindenféle mondvacsinált érthetetlen indokkal húzták az időt, és sokszor volt olyan gyanúnk, hogy mindez csak azért kell, hogy utólag megvehessék a papírokat.

- Bár a nyomozás még tart, a gyanú szerint a cég több milliárd forintos kárt okozott a befektetőknek.

- A híradások 3 milliárdról szólnak. Tartok tőle, hogy ez csak az eddig felmerült kárigény és sokan még csak most kapcsolnak. 150 emberük garázdálkodott több mint 3 évig. A CP-be befizetett összeg ennek a sokszorosa lehet, akár 30-50 milliárd forint is.

- Hibáztak a Capital Partners ügyfelei?

- Igen, ki merem jelenteni, hogy hibáztak. Engem is zaklattak és a környezetemben nagyon sok embert megtaláltak. Senki nem vette be közülük ezt a hihetetlen etető dumát. Nincs biztos 20-30% pár hónap alatt. Nincs biztos információja egy brókernek a piaci bejelentés előtt (nem mellesleg ez bennfentes információ lenne). Nincs 150.000 dolláros alsó befektetési limit egy részvénybefektetés esetében. Az egészről ordított a kóklerség.

- Hogyan tudták volna elkerülni, hogy becsapják őket?

Egy magyar befektető a legnagyobb biztonságban egy PSZÁF által felügyelt brókercégnél van, amelyik tagja a Befektető-védelmi Alapnak. A www.pszaf.hu oldalon a bal felső sarokban a "piaci szereplők" majd "felügyelt intézmények" fül alatt ellenőrizhető az adott cég.

A Befektető-védelmi Alap esetében www.bva.hu oldalon bal szélen a második menüpont a "Beva tagjai". Ilyen esetben bármi panasza van egy ügyfélnek magyar nyelven fordulhat a helyi hatósághoz. Abban a szélsőséges helyzetben, ha valamelyik Beva-tag brókercég nem tudná teljesíteni az ügyfélköveteléseket, legalább 20.000 euró erejéig kártérítést kapnak az ügyfelei.

- Vélhetőleg a Solar Capital egyik szeme sír, a másik nevet: a szakma becsületén talán folt esett, egy sok gondot okozó szereplő azonban kiesett a piacról.

Nem nagyon tudunk nevetni még fél szemmel sem. Nagyon sok ember megtakarítása tűnt el a CP közreműködésével. Azt gondolom a pénzügyekben kevésbé járatos és nem kellően óvatos emberek dőltek be a CP-nek, akik előtte nem tőzsdéztek és egyhamar nem is vágynak rá. Ha valaki volt már egy igazi brókercég ügyfele, volt már tapasztalata ezen a piacon az a harmadik mondatnál levágta, hogy ez komolytalan és lenyomta a telefont. Van még mit tenni a befektetői kultúra fejlesztésért Magyarországon.

De az tény, hogy nagyon régóta várjuk, hogy ez a piacidegen test elnyerje méltó büntetését és megszüntetésük hosszabb távon mindenképpen pozitív a piac egésze szempontjából.

- A brókercégek háza táján a közelmúltban sokkal kevésbé drámai okok miatt is történt átrendeződés. A Hamilton Tőzsdeügynökségnél történt tulajdonosváltás után az ügyfelek és a brókerek jelentős része is a Solar Capitalhez "költözött át". Miért választhatták az ügyfelek a Solart, miben más ez a brókercég, mint a többi?

- A Solar Capital kezdettől fogva nagy hangsúlyt fektet az ügyfelekre és a szolgáltatás minőségére. A hazai piacon még szokatlan „minőségi szolgáltatást” próbálunk meghonosítani. Azt gondoljuk, hogy nem csak a jelentős vagyonnal rendelkező ügyfeleket kell megbecsülni, hanem mindenkinek magas szintű szolgáltatás jár, aki bizalmat szavaz nekünk. Jelentős fegyvertény továbbá, hogy évek óta a „nemzetközi és az árupiacok szakértőjének” tartanak minket. Szakembereink, tapasztalatunk és piaci ismereteink segítségével minden szükséges információt megadunk az ügyfeleknek, hogy megalapozott döntéseket hozzanak.

Amennyiben az ügyfél úgy dönt, hogy nem szeretne foglalkozni a befektetéseivel, de szeretné szakértőre bízni megtakarításait, akkor is jó helyen jár. Hiszen a portfoliókezelési szolgáltatásunk kedvező feltételekkel közel egy éve működik sikeresen. Azt gondolom, büszkék lehetünk az elért eredményekre és azon dolgozunk, hogy megmutassuk milyen lehetőségek rejlenek a nemzetközi részvény és árupiacokban.

- A Solar Capital legfőbb erőssége és fő "vadászterülete" a nemzetközi árutőzsdék és részvénypiacok világa, emellett azonban nemrég a hazai értéktőzsdén is letették a névjegyüket. A frissen megszerzett tőzsdetagság milyen előnyöket jelenthet az ügyfelek számára?

- Régóta érett az önálló tőzsdetagság. A válság talán egyetlen pozitív hatása, hogy új ügyfélréteg jelent meg a Budapesti Értéktőzsdén vagy tért vissza több éves passzivitásból. És milyen jól tették! Jó ütemben és nagyon jó áron vásároltak. 2008 ősze óta egyre több BÉT-es megbízás érkezett hozzánk, majd a hamiltonos ügyfelek és üzletkötők érkezésével ez újabb nagyságrenddel nőtt. Februárban érett meg a helyzet arra, hogy a BÉT-en is közvetlen kereskedési jogot szerezzünk, ezzel is emelve a szolgáltatásunk minőségét, bár azt gondolom továbbra is a nemzetközi vizeken leszünk inkább aktívak.

- A Solar Capital tulajdonosai között újabban egy igazi "nagy halat" is felfedezhetünk: Demján Sándor, Magyarország egyik leggazdagabb embere úgy vélte, érdemes a brókercégbe fektetni. Ez komoly jelzés lehet a Solar Capital megbízhatóságát illetően.

- Igen. Azt gondolom, hogy Demján Sándor neve biztosíték ügyfeleink számára, hogy jó helyen van a befektetésük.

Kapcsolódó cikkeink:

Bizalmi kérdés: ki kezelje a pénzünket? 
Letartóztatták a Capital Partners álbrókereit 
Itt az újabb brókerbotrány! 
Pucér képek élő adásban: megúszta a bróker  
A hamiltonosok a Solar Capitalt választották 

Privátbankár

Rovatainkból

Hozzászólások

Válasz erre a bejegyzésre:
Mégsem erre válaszolok
Név:
Hozzászólás:
Az ábrán látható karakterek: 
23 hozzászólás, megjelenítése:

gabi 999

2010. március 11. 13:16 · 23 · válasz
bocs (1 percre más téma ) Concord : Sürgösen , Szivesen beszélnék veled pár percet a témába . HA igen ,keress rá a nevemre pl rc
Előzmény: Concord
2010. március 11. 13:16 · 22
Én is a Concordnál kezdtem.
Adtam egy eladási megbízást a brokinak. Ezután bezuhant a piac. Pár nap múlva, nézem a számlámat rajta van az " eladott részvény".
Telefonálok a brokinak, hogy miért nem adta el a részvényt ? Azt mondja, mert nem szóltam.
Hallgassuk vissza az aznapi magnófelvételt -mondom én.
Persze nekem volt igazam.
Mikor megkötöd náluk a szerződést kijelölnek számodra egy brokit. Be is mutatnak neki.
Ő fogja kezelni a pénzed. :D
Ha kis pénzzel mész persze a leghülyébbet kapod.....Szerintem csak azért tartják, hogy bevásároljon reggel a többi brokinak.
Concorddal ne kezdj. Horribilis áraik vannak....., de a magyar cég mind ilyen.

Concord

2010. március 11. 09:20 · 22 · válasz
Én is a Concordnál kezdtem.
Adtam egy eladási megbízást a brokinak. Ezután bezuhant a piac. Pár nap múlva, nézem a számlámat rajta van az " eladott részvény".
Telefonálok a brokinak, hogy miért nem adta el a részvényt ? Azt mondja, mert nem szóltam.
Hallgassuk vissza az aznapi magnófelvételt -mondom én.
Persze nekem volt igazam.
Mikor megkötöd náluk a szerződést kijelölnek számodra egy brokit. Be is mutatnak neki.
Ő fogja kezelni a pénzed. :D
Ha kis pénzzel mész persze a leghülyébbet kapod.....Szerintem csak azért tartják, hogy bevásároljon reggel a többi brokinak.
Concorddal ne kezdj. Horribilis áraik vannak....., de a magyar cég mind ilyen.
Előzmény: uniu
2010. március 11. 09:20 · 6
Akának igaza van. Concorde-al akartam kezdeni, de amikor a "brókerem" kijelentette: "Az a pénz amit a piac ad el is veszi" onnan véget ért az együttműködésünk, úgy itéltem meg, hogy már fel is készít a bukókra. Ők sem látnak tisztábban bennfentes infók nélkül, csak magasabb haszonnal dolgoznak.

gabi 999

2010. március 10. 18:54 · 21 · válasz
meg a Buda-Cash rol . CSAK 85% veszteséget okoztak másfél hónap alatt . Isten óvjon tőlük mindenkit !!!
Előzmény: manna007
2010. március 10. 18:54 · 15
A brókernetről hogy nem esik szó soha ?
Az én nem kevés pénzemet ez a kókler csaló horda nyúlta le !!
Az Isten óvjon mindenkit a brókernettől is !!!!

atesz

2010. március 10. 13:21 · 20 · válasz
nem értem alapvetően mi a bajod a telefonálással, ha nem akarod nem hallgatod ha meg érdekel akkor rögtön tudsz kérdezni is...jobb, mint egy hüvelygomba reklám a tévében...azt minden este kénytelen vagyok elstózenvedni...Minden szakmát lehet jól és rosszul csinálni és nem kell általánosítani. Mondj olyan területet ahol nincsenek kóklerek vagy rablók...(építőipar, számítástechnika, autószerelés, asztalos, orvos, pénzügyi tanácsadó...)
Előzmény: RaP
2010. március 10. 13:21 · 17
Elég reklámcikk... pfffff....
CP ... végre egy telefonálgatós céggel kevesebb. Sajnos "képződik" majd egy másik.
Éveken át bort akartak nekem eladni, ezek meg részvényt, mi lesz a következő?
Van egy érzésem, hogy az értelmi szerzők ugyanazok az emberek. A 150 "munkatársnak" meg teljesen mindegy, hogy egy jól kitalált szöveg amit elhadar a telefonban miről szól.
Lehet, legközelebb bahamai repjegyet kell venni tőlük 20000 forintért, mert most ez egy fantasztikus lehetőség.
Jellemző a keleti blokkra, hogy az emberek még mindig azt hiszik, hogy munka, szorgalom és gondolkodás nélkül lehet sok pénzt csinálni a semmivel. Majd csak megtanulják, hogy nem.

atesz

2010. március 10. 13:17 · 19 · válasz
nyilván megvan az oka ennek is. Mert amiket írtak azok is tények a háttér dolgokat meg még bizonyítani kell..az lassabban megy.
Előzmény: Kösz atesz!
2010. március 10. 13:17 · 14
Én is így gondolom. Viszont nem értem, sajtóhírként miért nem úgy jelenik meg valami, hogy abból legalább minimális megalapozottságot, szakszerűséget fel lehessen ismerni.

RaP

2010. március 10. 10:04 · 18 · válasz
A Brokinet nem csalás, csak szopatás... :)

Előzmény: manna007
2010. március 10. 10:04 · 15
A brókernetről hogy nem esik szó soha ?
Az én nem kevés pénzemet ez a kókler csaló horda nyúlta le !!
Az Isten óvjon mindenkit a brókernettől is !!!!

RaP

2010. március 10. 10:03 · 17 · válasz
Elég reklámcikk... pfffff....
CP ... végre egy telefonálgatós céggel kevesebb. Sajnos "képződik" majd egy másik.
Éveken át bort akartak nekem eladni, ezek meg részvényt, mi lesz a következő?
Van egy érzésem, hogy az értelmi szerzők ugyanazok az emberek. A 150 "munkatársnak" meg teljesen mindegy, hogy egy jól kitalált szöveg amit elhadar a telefonban miről szól.
Lehet, legközelebb bahamai repjegyet kell venni tőlük 20000 forintért, mert most ez egy fantasztikus lehetőség.
Jellemző a keleti blokkra, hogy az emberek még mindig azt hiszik, hogy munka, szorgalom és gondolkodás nélkül lehet sok pénzt csinálni a semmivel. Majd csak megtanulják, hogy nem.

loci

2010. március 10. 08:59 · 16 · válasz
Engem is próbáltak befűzni. Hetente többször is felhívtak, (hatalmas háttérzajjal), hogy most van lehetőség szlovák vagy cseh, feljövőben lévő értékpapírt venni. Még mielőtt válaszlhattam volna, már kérdezte is, hogy "akkor mennyi kötvényt jegyezhetek?" Köpni nyelni nem volt időm. Kérdeztem, hogy honnan szerezte be a telefonszámomat, mivel én nem kívánok olyan műveletbe belemenni, ahol "a pénz dolgozni kezd" , mivel ez a legnagyobb csalás a világon. Ha nincs mögötte effektív munka, akkor hosszútávon csak más ember kárára lehet ezt csinálni. Erre már csak azt válaszolta, hogy nagyon rosszul hall és elbúcsúzott. Ennek ellenére pár nap múlva felhívott egy másik hang, aki már, mint régi ügyfelet üdvözölt. A végefelé már fenyegettem őket, hogy zaklatásért feljelentést teszek. Nem sajnálom őket. Disznó banda!

manna007

2010. március 9. 22:32 · 15 · válasz
A brókernetről hogy nem esik szó soha ?
Az én nem kevés pénzemet ez a kókler csaló horda nyúlta le !!
Az Isten óvjon mindenkit a brókernettől is !!!!

Kösz atesz!

2010. március 9. 21:28 · 14 · válasz
Én is így gondolom. Viszont nem értem, sajtóhírként miért nem úgy jelenik meg valami, hogy abból legalább minimális megalapozottságot, szakszerűséget fel lehessen ismerni.

atesz

2010. március 9. 09:05 · 13 · válasz
Szia!
nem gondolom, hogy az volt csalás vagy törvénytelen, hogy agresszívan hazudtak mindenfélét, mert akkor a parlamentben is szét lehet nézni. Az sem törvénytelen, hogy magas jutalékéért dolgzik valaki...aki oda befektetett az megérdemli. Én magyar brókerrel dolgozok és szépen működik a dolog évek óta. Csak szakember kell és kész. A cp-re visszatérve inkább az lehet a törvénytelen, hogy nem vették meg a befektetéseket, a részvényeket nem írták jóvá stb. Ez majd kiderül. Meg egyébként ugyanúgy hazudtak, mint a hazai privat banking...ott is rengeteget buktak az elmúlt két évben az emberek sok per is van. Szóval azzal van a gond, hogy hazudnak és úgy vezetik félre az embereket, valamint nincs megvéve a papír, de ez csak tipp. Olyanokért nem zárnak be céget, mert agresszív stb. Aki nem akar pénzt keresni menjen bankba bukni fog az biztos, aki akar pénzt keresni keressen hozzáértő céget, de vállalja a kockázatot is!
Üdv,
Előzmény: Alajoska
2010. március 9. 09:05 · 12
Mi volt a CP tevékenységében törvénytelen vagy csalás? Azon kívül, hogy cseh cég volt magyar vadászterületen.

Alajoska

2010. március 8. 23:03 · 12 · válasz
Mi volt a CP tevékenységében törvénytelen vagy csalás? Azon kívül, hogy cseh cég volt magyar vadászterületen.

aka

2010. március 8. 16:31 · 11 · válasz
Ha Te demokracianak nevezed ami M.orszagon van, az eleg szomoru. Az nem demokracia amikor mindenki csal, lop es hazudik. Mas orszagokban (legalabb is Canadaban), nem adozzak halalra az embereket. Mindenki BEFIZETI az adojat. A nepnek nem kell allandoan csirkefarhaton elni, hanem rendes korulmenyek kozott elnek. M.orszag GDP-je a beka sejhaja alatt van.
Na es azert mert Te hasznalsz ekezetet, nem jelenti azt hogy lekell nezni a masikat, ami a magyarokra igen csak jellemzo.
Előzmény: xxx
2010. március 8. 16:31 · 10
DEMOKRÁCIA VAN AKA! Magyarországon használjuk az ékezetet!!! Tudod magyar nyelvtan!
Hajrá JOBBIK!!!!

xxx

2010. március 8. 06:47 · 10 · válasz
DEMOKRÁCIA VAN AKA! Magyarországon használjuk az ékezetet!!! Tudod magyar nyelvtan!
Hajrá JOBBIK!!!!

Anita

2010. március 6. 07:16 · 9 · válasz

A PSZAF mint felügyelet mivel foglalkozik, mit ellenőriz , HOGY ilyenek előfordulnak ? LEHET, hogy kevés a létszám ott , vagy csak úgy el vannak ?

aka

2010. március 5. 17:51 · 8 · válasz
Hat akkor megegyszer, mert a moderalok is bunkok.
Az 5-re valaszolva, csak annyit hogy en tobb penzt csinaltam csak siman bank kamatokkal, mint Te eddig es ez utan keresni fogsz. Egy dolog erdekel csak, hogy az en penzemet ne lopjak el.
Az meg hogy ekezet nelkul irok, az senkinek semmi koze, ha nem tetszik ne olvasd el.

aka

2010. március 5. 17:47 · 7 · válasz
Moderálási elveink miatt törölve.
Előzmény: atesz
2010. március 5. 17:47 · 5
nem is vagy rá alkalmas...valszeg nincs is pénzed...ha lenne normális értékítéleted lenne....meg lenne ékezetes billentyűzeted is!

uniu

2010. március 5. 15:41 · 6 · válasz
Akának igaza van. Concorde-al akartam kezdeni, de amikor a "brókerem" kijelentette: "Az a pénz amit a piac ad el is veszi" onnan véget ért az együttműködésünk, úgy itéltem meg, hogy már fel is készít a bukókra. Ők sem látnak tisztábban bennfentes infók nélkül, csak magasabb haszonnal dolgoznak.

atesz

2010. március 5. 13:59 · 5 · válasz
nem is vagy rá alkalmas...valszeg nincs is pénzed...ha lenne normális értékítéleted lenne....meg lenne ékezetes billentyűzeted is!
Előzmény: aka
2010. március 5. 13:59 · 4
Semmilyen broker cegre nem biznam a penzemet, mert egyik sem becsuletes. Nekik mindegy hogy keresel e a befekteteseken vagy sem, Ok minden esetben leveszik a nem is keves hasznukat, de legtobbszor Te mint befekteto sokszor elveszted, vagy minimal szazalekot nyersz eveken keresztul. Csak akkor nyersz ha van egy belso segitseged es megmondjak mibe fektesd es mikor add el.

aka

2010. március 5. 13:46 · 4 · válasz
Semmilyen broker cegre nem biznam a penzemet, mert egyik sem becsuletes. Nekik mindegy hogy keresel e a befekteteseken vagy sem, Ok minden esetben leveszik a nem is keves hasznukat, de legtobbszor Te mint befekteto sokszor elveszted, vagy minimal szazalekot nyersz eveken keresztul. Csak akkor nyersz ha van egy belso segitseged es megmondjak mibe fektesd es mikor add el.

igen-öreg

2010. március 5. 12:54 · 3 · válasz
A cikk vége valóban reklámízű.Azt azonban nem értem, ha van egy PSZÁF nevű állami ellenőrző intézmény, amely intézmény nem adja meg a működési engedélyeket az ilyen cégeknek, akkor miért nem hívja fel a figyelmet, akár fizetett hirdetésekben, hogy emberek, vigyázzatok, ennél a cégnél nem tisztességesen üzletelnek. Ha ennek ellenére a cég mégis működik, miért nem jelentik fel azonnal?
Persze a befektetők is felelősek, ez tény. Hiszen a rendszerváltás óta évente bukik meg egy-egy rendkivül kedvező ajánlattal élő cég, és még mindig nem tanulnak az emberek!

szub.jektiv

2010. március 5. 12:33 · 2 · válasz
Nem mindegy, melyik cégnél buksz.
Végig reklám.

kakamatyi

2010. március 5. 11:18 · 1 · válasz
A vége kicsit reklám ízű.
Privátbankár szakértő
Labbancz Andrea
Labbancz Andrea
Hitelügyintézés, befektetés
Tegye fel kérdését Ön is

Privátbankár szakértő
Korcsog Miklós
Korcsog Miklós
Nyugdíjpénztárak, Alapok
Tegye fel kérdését Ön is

Privátbankár szakértő
Várdai Enikő
Várdai Enikő
Pályázati tanácsadás
Tegye fel kérdését Ön is

Privátbankár szakértő
Siklér Gyula
Siklér Gyula
Befektetések, árupiacok
Tegye fel kérdését Ön is

2010-03-12 11:42:47
BUX 23343 +2.10%
MOL 19860 +1.59%
MTELEKOM 727 +1.25%
OTP 6470 +4.35%
RICHTER 42260 +0.62%
Ügyeletes szerkesztő: