4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A budapesti 3-as (kék) metró olyan óriási forgalmat bonyolít, hogy felújítása alatt a pótlása mindenképpen csak nehezen, az utasok számára nagyon kellemetlen körülményeket okozva valósítható meg. Alapvetően működne is a dolog, de a hétvégéket sikerült teljesen értelmetlenül pokollá tenni.

Csúcsra jár

A 3-as metró 50 évvel ezelőtti tervezésekor azt vették figyelembe, hogy hol, mekkora a forgalom, és az Üllői illetve Váci út villamosai már akkor is megteltek. Korábban a tervezett vonal külsőbb részeiről egy komolyabb kirándulás volt bejutni a városba, amikor megnyílt a metró, hihetetlen menetidő-rövidülés következett be. A vonal olyan népszerű lett, hogy az autósok is rákaptak: valahol leparkolnak a vonal mentén, és átszállnak.

Az elmúlt másfél évtizedben aztán még egy tényező megnövelte a forgalmat: a repülőtér utasforgalmának sokszorosára növekedése. Miután közvetlen reptéri vonat nincs (egy rövid ideig volt, amikor az 1-es terminál működött még), az utasok tömött buszokon jönnek Kőbánya-Kispestig, onnan tovább a metróval a belvárosba. Nincs olyan nap és napszak, amikor a metró félig üresen járna, elképesztő forgalmat bonyolít.

Az elkerülhetetlen

A felújítás 30-40 év után elkerülhetetlen lett, és nem oldható meg a forgalom szüneteltetése nélkül. Nem lehet mást tenni, mint buszokkal helyettesíteni a lezárt szakaszokat, legfeljebb azon lehetett gondolkozni, mekkora szakaszokat és mennyire időre zárjanak le. Az első kérdést meghatározza, hogy hol vannak fordítóvágányok, azok azonban akadnak bőven, mivel építés sok részletben zajlott, így sok mai állomás eleinte végállomásként szolgált (Nagyvárad tér, Deák tér, Lehel tér, Árpád híd).

A szakaszokra osztás kérdése tehát adott, ha minden igaz, három szakaszban valósul meg a felújítás, ebből az első már november óta zajlik a Lehel tér és Újpest között. Hogy egy szakasz felújítása meddig tart, az már egy szubjektívebben megítélhető tényező. Most úgy tűnik, egy-egy szakasz bő egy évig lesz lezárva, nem tudjuk megítélni, hogy kell-e ennyi a munkákhoz, vagy kevesebb is elég lenne, tekintsük adottságnak.

Fölösleges gyötrés

Idáig még nem is lenne semmi különösebb probléma, a vonal harmadán kellemetlen a közlekedés legalább 3 évig, ez máshogy nem is oldható meg (a buszok mindig tömöttek, sokszor fel sem lehet férni, bármennyi busz is jön, a metró kapacitását nem lehet velük elérni). Van azonban egy meglepő. és látszólag teljesen értelmetlennek tűnő külön nehezítés. Esténként és hétvégén az egész vonalat lezárják, ezzel azt az előnyt tönkretéve, ami a szakaszos felújításból adódik, pokollá téve az utazást egyszerre 16 kilométeren.

Nem tudni, mi szükség van erre, biztos lehet közben valami hasznosat végezni az egész vonalon, na de pont azért van a szakaszokra bontás, hogy ezt el lehessen kerülni. Ha a hétvégi forgalom kicsi lenne, ez még nem is jelentene gondot, de erről szó sincs: a metróvonal mentén kiépített távolsági buszpályaudvarok és a repülőtér ontják az utasokat, nem beszélve arról, hogy a helyi forgalom is óriási, még ha kisebb is, mint a hétköznapi. Ráadásul az első két csoport bőröndökkel utazik, így aztán sokszor nehéz egy buszra felférni, akkor is, ha három áll egymás után a megállóban.

Még nem késő

Az utazóközönségnek épp elég a felújítás szakaszokban, érthetetlen, hogy miért kell minden hétvégére tönkretenni a többi szakasz utasainak életét. Azon túl, hogy a buszok állandóan tömöttek, rengeteg az útvonalon a közlekedési lámpa, amelyek még csak össze sincsenek hangolva a rendkívüli buszforgalom idejére. Az illetékesek vélhetően szembesültek a problémával, mert karácsony előtt három hétvégére megnyitották a metrót, de úgy tűnik, arra nem szánták rá magukat, hogy a tapasztalatok alapján lemondjanak a hétvégi extráról, akár annak árán is, hogy egy-egy szakasz felújítása valamivel hosszabb legyen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Közérdekű Még hogy alacsony az infláció! Újabb cáfolat érkezett
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 09:09
A K&H felmérése szerint bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya.
Közérdekű Megkezdődött a taposás az olimpia miatt
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 10:57
Egymásra licitálnak a sportszergyártók azért, hogy a lehető legtöbbet kihozzák a párizsi olimpia reklámozási lehetőségeiből, van olyan vállalat, amely hirdetési szőnyegbombázást tervez.
Közérdekű A csalók egyből rárepültek a csodagyógyszerre
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 10:13
A hamisítók máris rámentek az elmúlt években megjelent súlycsökkenő készítmények fake változatainak értékesítésére és nem ez az egyetlen aggasztó hír a készítményekkel kapcsolatban.
Közérdekű Szijjártó Péter: 24 magyar jelentkezett az izraeli nagykövetségen
Privátbankár.hu | 2024. április 14. 11:44
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter friss információkkal jelentkezett az iráni támadás után. 
Közérdekű Kit vesz maga mellé Magyar Péter: Chikán Attilát, Járai Zsigmondot, Jaksity Györgyöt, esetleg Pottyondi Edinát? - A hét videója
Juhász Gábor-Mester Nándor-Bózsó Péter | 2024. április 12. 18:53
Vajon kiket választ majd Magyar Péter, hogy húzónévként mellette álljanak, mondjuk egy óriásplakáton? Honnan jöhetnek, és ki lesz közöttük a legismertebb nő? Mely társadalmi rétegeket célszerű megszólítania? Mit tervez vidéken és mennyire fog a fitalokra fókuszálni? Hogyan tud hatni eddig passzív, vagy visszahúzódó rétegekre? Ezt elemezte a hét videójában Mester Nándor felelős szerkesztő és Bózsó Péter újságíró, akik saját szakállukra castingoltak.
Közérdekű Itt a jó hír a lakáshitelre vágyóknak
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 14:28
Már öt banknál lehet akár 10 százalék önerővel lakáshitelt felvenni.
Közérdekű A nap képe: Szijjártó Péter egy jó cimborával pózolt
Privátbankár.hu | 2024. április 10. 16:59
Menczer Tamás utódjával mosolygott jó hangulatban a tárcavezető. 
Közérdekű Magyar Péter megtalálta a megoldást – megvan, milyen párttal indulhat a választáson
Privátbankár.hu | 2024. április 10. 16:34
Varga Judit NER-ből kiugrott volt férje Facebook-oldalán számolt be erről.
Közérdekű Ismét találkoztak a tenisz szerelmesei
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 11:22
Több mint 20 fokos volt a hőmérséklet, ám a teniszpályák még a téli sátrak alatt várták a tenisz szerelmeseinek Csók Tenisz! csapatversenyre nevezett teniszezőket. 2001 óta rendezik meg évente ezt a versenyt, de első alkalommal érezhették magukat a játékosok egyszerre a télben és a tavaszban is. Az a sátor, amelyiket jobban sütött a nap, amolyan óriás szauna hatását keltette, míg a fák árnyékában lévő sátorban hűvösebb volt, mint a szabadban.
Közérdekű Mészáros Lőrinc: 32 év év alatt jutottam el idáig, nem két nap alatt
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 08:22
A majdnem 400 cégből álló birodalmat irányító Mészáros Lőrinc szerint minden munkáért meg kell dolgozni, azokat nem osztogatják csak úgy. Az üzletember beszélt a terjeszkedési terveiről és Orbán Viktor miniszterelnökről is. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG